Tussen 24 mei en 26 mei heeft De Klerk Waterbouw voor Heijmans Civiel vier stuks 140 ton zware sluisdeuren van de Oostsluis te Terneuzen gewisseld.
Het groot onderhoud is nodig om storingen te voorkomen en de levensduur van de deuren te verlengen.
Tijdens de stremming zijn met heischip Westerschelde de vier sluisdeuren van het buitenhoofd van de Oostsluis één voor één verwijderd en vervangen door gerenoveerde exemplaren. Voor het kantelen van de sluisdeuren is gebruik gemaakt van een speciale hijsvoorziening op de aan boord staande THW 3000 PDS hijskraan. Door het toepassen van deze hijsvoorziening is het mogelijk om met één kraan de sluisdeur te kantelen.
De vier stuks verwijderde deuren zijn op een ponton vervoerd naar Drecht Coating Services (DCS) te Moerdijk. Daar worden roestplekken en schades hersteld.
Medio oktober van dit jaar staan de sluisdeuren van het binnenhoofd op de agenda.
Van 17 t/m 20 januari is De Klerk Werkendam aanwezig op dé ontmoetingsplek voor de infrastructuur; InfraTech 2023 in Ahoy Rotterdam.
December, de maand van de feestdagen, de tijd van kortere (daglicht) dagen buiten en langere avonden binnen. Een mooi moment om de nieuwe editie van 'Met het oog op morgen' te lezen.
Het project aanleg Boord-Boord Overslagfaciliteiten Mercuriushaven Amsterdam is opgeleverd. De eerste schepen hebben al afgemeerd aan deze faciliteit.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u meer aan heeft dan een ‘gewone aannemer’.