Bij de keuze voor hermotorisering van heischip Noord was het voor De Klerk vanzelfsprekend om op zoek te gaan naar een vooruitstrevende toepassing van de hedendaagse techniek.
Ruimschoots voldoen aan de Europese emissie-eisen, een passend motorvermogen versus laag brandstofverbruik, schoon, geluidsarm, binnen financieel budget en met de toepassing uniek & onderscheidend zijn voor opdrachtgevers, dat waren de eisen. Vink Diesel Sliedrecht deelde die gedachte met als resultaat deze wereldprimeur: Paccar/DAF MX-11 Euro 6 road-motoren toegepast in een nautische omgeving.
Met een 15x lagere emissie op NOx en PM dan de huidige CCR2 uitstoot-eisen hebben deze uiterst schone & stille Euro 6 motoren daarnaast ook een factor 3 lagere NOx en 10 x lagere PM-emissie dan de Stage V eisen die pas in 2019 gaan gelden. Waarmee we met onze vloot vooruitstrevend op koers liggen op het gebied van milieu, CO2-emissie & duurzaamheid in onze markt: de constructieve waterbouw.
De Klerk Werkendam, als geen ander door ons werk verbonden met het water, draagt hiermee wederom een innovatief steentje bij aan de duurzaamheid van waterrijk Nederland.
Bekijk de video van de proefvaart en lees meer via onderstaande links:
Ron de Groot van De Klerk Werkendam en Sander Langenberg van Vink Diesel uit Sliedrecht hebben woensdagmiddag 18 mei tijdens de Maritime Industry beurs hun handtekening gezet voor de levering en inbou...
In opdracht van North Sea Port start de bouwcombinatie Hakkers - De Klerk eind maart 2022 met de realisering van een nieuwe kade aan de Quarleshaven te Vlissingen.
De Zijpe (bouwjaar 1978), één van de werkschepen van De Klerk, is flink aangepakt om milieuvriendelijker te worden.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u meer aan heeft dan een ‘gewone aannemer’.