Afgelopen winter en voorjaar hebben De Klerk Staalconstructie en Labrujère Services hard gewerkt aan de nieuwe Dokbrug in Vlissingen. De brug over het Dok ontsluit de binnenstad en is een van de projecten van de gemeente Vlissingen in de herontwikkeling van het Scheldekwartier.
Hoofdaannemer Maas BV heeft de staalbouwkundige onderdelen laten fabriceren door De Klerk Staalconstructie waarbij Labrujère Services het werktuigbouwkundige deel en de montage heeft uitgevoerd. Opdrachtgever is de gemeente Vlissingen, ontwerpers buro MA.AN en ingenieursbureau Iv-Infra. Begin januari werd begonnen met de brugval van 17 x 20m en een gewicht van 95 ton. Vlak daarna werden de twee hameistijlen, ieder met een gewicht van ruim 36 ton en een afmeting (op de voet) van 6,20 x 2,30m en een hoogte van 13,30m, op hun plaats gezet. En eind januari werden de beide balanspriemen en hangstangen, ieder met een gewicht van bijna 49 ton en een lengte van ruim 25 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 2,5 meter, op hun definitieve plek op de hameistijlen gezet. Het fabricagewerk was steeds van De Klerk Staalconstructie terwijl Labrujère Services de plaatsing en de montage voor haar rekening nam. Half april is de brug in gebruik genomen.
Vandaag de officiële aftrap voor ons jubileumjaar! Ons bedrijf bestaat dit jaar 165 jaar. In 1859 zijn wij gestart met onze werkzaamheden als aannemer.
De Klerk neemt haar eerste geheel elektrische hijs- en funderingsmachine in gebruik; de Liebherr LR 1130.1 unplugged.
December, de tijd van kortere (daglicht) dagen buiten, langere avonden binnen en de feestdagen. Een mooi moment om de nieuwe editie van 'Met het oog op morgen' te lezen.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u meer aan heeft dan een ‘gewone aannemer’.