Projectleider Edwin Sebregts kijkt met trots en tevredenheid terug op weer een afgerond project op een terminal, dit keer een jetty in de vijfde Petroleumhaven van de Europoort.
De opdracht kwam van Havenbedrijf Rotterdam, de gebruiker wordt Stargate Oil Terminal Rotterdam. Juni 2018 werd gestart met het design, september 2018 startten de bouwwerkzaamheden. November 2019 was de oplevering met als resultaat twee extra ligplaatsen. Sebregts: "We begonnen met het realiseren van een strakke kademuur t.p.v. een zwak aflopende stenen glooiing. Deze kade, van 130 meter lengte en een diepte van negen meter, zorgde ervoor dat de schepen weer aan konden meren. Dwars op de kademuur werd een betonnen steiger gebouwd van 150 meter met daaromheen een stalen remmingwerk, voor het veilig aanmeren van de schepen. Wij werken vaker voor het Havenbedrijf. We voelen ons prima thuis op zo’n petrochemische plant. Van design tot de werkvloer hebben wij veel ervaring op dat gebied. Met name in de combinatie van veel eigen kennis, kunde en materieel zijn we sterk. De combinatie van het waterbouwbedrijf en staalconstructiebedrijf betaalt zich hier uit. We hebben eigenlijk alles in eigen huis. Steigerwerkzaamheden, remmingen, kademuur, eigen schepen en de locatie in Moerdijk voor de samenstelling en prémontage van de stalen remmingen."
In opdracht van Gemeente Breda heeft De Klerk 2 stuks Small Scale’s vervaardigd in het kader van het GreenQuays Project.
In opdracht van North Sea Port heeft De Klerk Waterbouw, in een bouwperiode van april tot december 2019, in Vlissingen een kadeplateau van 100 meter m...
Ruim twee jaar na de oplevering van fase 1, is in het najaar van 2018 begonnen aan de realisatie van fase 2, met oplevering in de zomer van 2019.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u meer aan heeft dan een ‘gewone aannemer’.