In opdracht van Port of Den Helder renoveert De Klerk Waterbouw 'Kade Het Nieuwe Werk' in Den Helder.
Op deze pagina kunt u een maandelijkse projectupdate en meer informatie over dit project lezen.
TERUGBLIK WEKEN 27 T/M 35
In juli is het betonwerk afgerond. Vanaf het transformatorhuisje, nabij de toerit, zijn de elektriciteitskabels aangebracht ten behoeve van de benodigde voeding voor de walstroomkasten, lichtmasten, ISPS en het nieuwe kathodische bescherming systeem. Gelijktijdig zijn ook de benodigde putten, kolken, drinkwaterleidingen en hemelwaterafvoer voorzieningen aangebracht. Hierna is het kadeterrein verder aangevuld met zand tot de onderzijde van de verhardingsfundering.
In augustus is over een lengte van 200 meter de fundering en verharding langs de kade aangebracht. Voor de verharding direct naast de kade worden de oude stelconplaten hergebruikt. Het overige deel (rijbaan en perceelgrens) wordt nog voorzien van betonstraatstenen.
Door De Klerk zijn de afmeervoorzieningen aangebracht, bestaande uit wrijfhout, 30-tons bolders en drenkelingenladders. Na de bouwvakantie en het afronden van het betonwerk is gestart met het verwijderen van de bouwkuip voor de kade. Kraanschip Gouwzee heeft het zand uit de bouwkuip verwijderd, waarna het via water met beunschepen is afgevoerd.
VOORUITBLIK SEPTEMBER
In september wordt een vervolg gemaakt met de infrawerkzaamheden. In combinatie met het straatwerk zullen ook diverse kolken worden geplaatst, om het regenwater af te kunnen voeren. Verder zal het kademeubilair worden aangebracht, zoals de bebording, nieuwe lichtmasten en diverse voedingskasten.
Door heischip Noord zal de bouwkuip worden verwijderd. Ook zal de vingerpier weer worden teruggeplaatst. De vingerpier is hiervoor gedeeltelijk ingekort, zodat deze aansluit op de nieuwe kade.
Wanneer de bouwkuip is verwijderd zal worden gestart met het aanbrengen van de kathodische bescherming op de buispalen en damwanden van de nieuwe kade. Voor de kathodische bescherming wordt gewerkt met opgedrukte stroom. Door een elektrische stroom door de stalen delen te laten lopen wordt voorkomen dat het staal op water en zuurstof reageert en corrosie optreedt. Door firma Van der Heide (Drachten) en een duikbedrijf zullen de schakelkast, bekabeling en anodes van het systeem worden aangebracht.
In opdracht van Port of Amsterdam en onder directievoering van Arcadis vervangt De Klerk de twee boord-boord overslagvoorzieningen in de Mercuriushave...
In opdracht van Rijkswaterstaat Zee en Delta heeft De Klerk Waterbouw in oktober en november 2021 baggerwerkzaamheden uitgevoerd ter plaatse van de Za...
In opdracht van Waterschap Brabantse Delta heeft De Klerk Waterbouw het riviertje de Dintel gebaggerd.
Meer disciplines. Meer middelen. Projecten aanvliegen van plan tot oplevering, met eigen mensen en materieel. Dat is De Klerk. Waterbouw én staalconstructie. Door deze combinatie voelen we ons zeker. Simpelweg omdat we dan de beste controle hebben over uw belang. Het maakt ons tot een partner waar u meer aan heeft dan een ‘gewone aannemer’.